Wednesday, March 30, 2011

Miss Call

Aku, tidur mati dan susah sedar. Sangat susah. Siapa - siapa yang aku minta tolong untuk kejutkan aku waktu pagi, mereka akan rasa menyesal yang teramat. Kerana menghubungi aku dan aku tidak sedar pun. Kalau ya pun, mungkin berpuluh kali hubungi aku, baru aku sedar dan menjawab telefon.

Tapi, selalunya aku yang menggemparkan orang. Kali ini, aku terkena. Ceritanya sangat indah buat aku. Seseorang yang bersabar dengan sikap aku, cara aku berSMS, cara aku jawab dan tamatkan telefon. Memanglah sangat sakit hati, aku pun dapat merasakan sendiri dan memang itulah cara aku. Tapi beliau ini, sungguh penyabar. Aku nak ceritakan tentang hebatnya kesabaran beliau.

Kali pertama aku meminta beliau untuk kejutkan aku waktu pagi, 38 miss call yang aku terima apabila aku terjaga dan sememangnya aku tak bangun pun pagi itu. Kali kedua, 36 kali pun aku tak bangun. Kali ketiga 50 kali dan call yang kali ke-51 tu baru aku sedar dan jawab panggilan tersebut dan hanya mengucapkan terima kasih.

Kali terakhir aku meminta tolong, malam tu aku lupa cas telefon dan meletakkannya disebelah aku. Aku letak atas badan aku dan aku terus tertidur, sedarnya esok pagi. Telefon aku terpadam mungkin sebab kehabisan bateri atau terjatuh lalu terpadam. Aku buka semula, dan lihat ada 2 sms yang diterima. Maxis dan beliau. Aku tgk mesej beliau dulu. Mesej tersebut berbunyi begini "wei awat hang off fon hang gila,hang tau tak hang kena bangun pagi"...Aku tersenyum dan membuka sms yang dihantar oleh Maxis dan mesejnya pula berbunyi begini "you have 133 missed call from 017xxxxxxx"

Aku tersentak, menatap telefon aku sungguh lama. Aku terus simpan mesej dari Maxis yang tak pernah aku simpan pun jika Maxis yang menghantarnya. Ini disebabkan kesabaran dan keikhlasan beliau dalam mengerjakan amanah. Aku harap, biar panggilan sahaja yang dilepaskan [miss call]. Tapi, aku tak nak "MISSED" dia..kalau Miss tak mengapa..hehe

Aku terkedu, terharu, gembira, suka, berubah.
Ahmad Syukor B. Abd Razak

4 comments:

  1. Pasti dia pun terkedu, terharu gembira dan suka.

    -adila

    ReplyDelete
  2. sampai bila kau nak orang lain bangunkan kau?

    ReplyDelete
  3. sampai dia pom xbangun2 dah kowt. +_+'

    ReplyDelete
  4. hahaha.untungla housemate aku tuu :) haha

    ReplyDelete