Wednesday, December 21, 2011

Masih Perlu Berahsia

Sungguhpun kenyataan menenangkan aku dari pergelutan keadaan, aku masih dihantui rasa curiga.

Dan pengantara aku hanyalah ruang masa yang aku tak mampu sempurnakan melalui rutin harian aku. Sibuk yang melanda terus membutakan aku dari melihat keberadaan rasa yang menjadi daripada ilusi. Sejak dahulu, kesabaran yang aku semai sudah menjadi tanpa rasa apa - apa ketakutan. Aku masih tabah menunggang masa yang makin cemburu dengan diri ini.

Sesuatu yang masih menjadi tanda tanya. Adakah ianya berpunca dari ketidak-adilan? Maka haruskah ia diperjuangkan demi titik - titik keindahan yang semakin kuat berpautan. Menjalar naik turun kiri dan kanan. Cukup sempurna.

Maka baiklah aku terus meminta, biarlah aku yang terus menjadi pengemis, biarlah aku yang terus menjadi penanggung segala kejadian, biarlah aku menjadi segalanya.

Ahmad Syukor B. Abd Razak

2 comments:

  1. ape yg awk ingin sampaikan dlm penulisan kali ini..sy xfham...sprti ada banyak mksud yg tersirat...

    ReplyDelete
  2. saya ada.dan saya akan sentiasa ada disisi awak.biarlah kita sama2 mnjadi pengemis dan biar kita sama2 yang menanggung segala kejadian. :) withlove

    ReplyDelete