Sunday, March 23, 2014

Lelaki, Curang dan Rock & Roll - 5


Dari nadi yang berkata, kekuatan bukanlah dari paras fizikal. Ia adalah sumber dari kekuatan mental, yang tak henti - henti berusaha, yang tak kenal erti mati.

"Tari kata yang mengamit segala memori, berpusing dalam kotak hati. Menyakitkan, setiap saraf yang bertelagah antara sesama. Yang menidakkan dan yang mengakui bahawasanya jiwa ini berhak untuk merasa keduanya."

So i guess you have gone through a lot of things that hurt your heart and feels. With your words that flew away with those smooth air, under a big tree. Kata seorang gadis yang merenung aku sejak dari awal persembahan aku tadi. Sapaan spontan sewaktu aku berlalu keluar dari belakang tabir. Aku senyum dan berlalu pergi.

"Jadi, that moment you betul - betul tak rasa nak bersua dengan sesiapa? I mean, I memang dekat situ tegur you kan? Just that smile and you gone." Kata Cik Ai. Cik Ai bukanlah nama sebenar gadis ini, aku yang menamakan dia Cik Ai kerana "Ai" aku sebut dari perkataan eye yang beerti mata. Ya, sewaktu kali pertama aku memandang Cik Ai, dari belakang tabir sewaktu hari persembahan aku dahulu. Mata, menjadi subjek penting untuk aku terus kekalkan perkenalan ini.

Hey, those eyes are beautiful. Kata ku dalam nada lembut. Pertuturan aku harus dijaga, gadis jelita yang mempunyai sepasang mata yang menggoda ini bukan biasa - biasa. Cik Ai mempunyai kerjaya yang tinggi. Aku? Hanya seorang lelaki yang suka berfoya - foya. Untuk kali ini, barangkali aku sudah terjatuh. Terjatuh dari takhta takha hati para gadis yang telah aku tinggalkan. Untuk kali ini, peratusan untuk aku tewas tinggi. Aku harus berhati - hati.

Can we have a picture together? Untuk tanda perkenalan kita. Tanya aku pada Cik Ai. Okey, jawabnya ceria. Waktu ini, aku ambil sedikit kesempatan untuk berada rapat dengannya, cukup sekadar berlaga bahu. Kami berada di kawasan parkir kereta, bersebelahan dengan keretanya. Aku jelas terperangkap dalam situasi berbahaya ini, situasi yang akan meruntuhkan ego seseorang lelaki. Matanya sekali lagi aku tenung. Gambar yang ditangkap terpampang jelas aku sedang merenung tepat kematanya. Cik Ai sengaja tidak menegur sedangkan dia nampak aku sedang merenung tepat ke matanya sewaktu dia hendak menekan punat di telefon pintar jenis samsung galaxy yang mempunyai kamera di sebelah hadapan. Jadi dia boleh melihat keadaan semasa hendak mengambil gambar. "Nakal" kataku dalam hati. Aku minta untuk mengambil semula gambar yang baru, tapi Cik Ai menolak permintaan aku manja. Katanya gambar ini menunjukkan yang aku tertarik dengannya. Cis!

This will be the proof that you always stare at me. And thanks for saying me beautiful. Cik Ai berkata ringkas sambil bergerak masuk kedalam keretanya. Goodbye! Tingkap keretanya ditutup rapat lalu memecut pergi. Sedangkan aku, yang masih tercegat berdiri. "I just said that only your eyes beautiful, not you." Kataku dalam hati. Aku berlari anak, kononnya mengejar kereta Cik Ai. Menjerit sepenuh hati, I HOPE YOU ARE THE ONE!!!!!!!

Suasana sunyi, sambil kedengaran lagu 'Dia, dia, dia nyanyian Fatin Shidqia Lubis.'

No comments:

Post a Comment