Sunday, November 27, 2011

Selimut

Kala ribut menghembus. Pada malam hari yang kian semakin dingin. Aku pura - pura menikmati kesejukan nafas sang alam sedangkan aku takut didiami kekalutan.

Pada malam, dikala embun mulai menyemarak kan kegelapan serta didampingi sunyi. Aku menyendiri dalam segumpal udara nyaman, mencuri sedikit demi sedikit keindahan pada malam hari serta bersulamkan ketakutan. Masih, dalam keadaan fikiran membeku, tenung pada langit yang makin gelap.

Pada waktu ini lah, aku berhenti mengintai dari tingkap. Lekas bagai kelam kelibut aku dengan gopoh bergerak ke tilam. Tanpa berlapik-kan cadar, berbekalkan bantal yang langsung tidak empuk tanpa bersarung. Ini sahaja yang tinggal, pada diri seorang pelajar yang mempelajari pelbagai perkara.

Ahh, aku masih ada sebentang(seorang) selimut. Sentiasa menemani aku dikala aku berada dalam ketakutan. Yang menemani aku dikala aku kesunyian. Yang menemani aku dikala aku ingin bercerita. Yang menemani aku dikala aku berteriakan! Yang menemani aku dikala aku dihentak emosi. Umpama aku ada segalanya dengan hanya satu selimut.

Nota : Ketakutan yang aku maksudkan bukan sekadar takut. Tapi merangkumi segala jenis emosi dan rasa suspen, rindu , cinta dan sebagainya.

Ahmad Syukor B. Abd Razak

1 comment:

  1. kamu bukan sendirian...kamu masih ada aku,keluarga,kawan2 utk menemani kamu...

    ReplyDelete