Thursday, January 19, 2012

Sebuah Ringkasan Buat Adinda

Kedatangan yang dinanti. Pemergian yang dihindari.

Mungkin, pada waktu itu aku banyak menyakiti dengan menusuk perasaan kamu melalui berbicara mahupun perbuatan. Namun hati ini tak dapat menahan sakitnya pantulan kesabaran kau. Menyedari akan kesalahan yang pada hakikatnya, langsung tidak layak menerima kemaafan. Bagi aku, ini anugerah Tuhan yang luar biasa.

Mahu sahaja aku lihat, seringkali pada penglihatan mereka, bicara mereka, pergerakan mereka, lumpuh kerana cemburu yang mereka semai terbantut dek kekuatan perisai keikhlasan ini. Ya, sudah tentu persediaan dengan bala tentera mereka tidak mudah untuk dipatahkan. Namun oleh kerana hati kau keras menyatakan kau adalah milik aku.

Terima kasih adinda. Kerana buat pertama kali, aku benar - benar jatuh hati. Pertama kali juga, lahirnya rasa ini yang tak pernah ada walaupun sudah sekian lama, bersilih ganti dan akhirnya kau yang pada mulanya bukanlah siapa - siapa, berjaya merampas takhta dihati ini. Kau PERMAISURI.

Aku rela. Sekiranya kau meminta, apa sahaja yang termampu aku kabulkan. Asalkan bukan sebuah istana yang asalnya dari kayangan dan juga permintaan dari nafsu yang dahagakan harta benda. Aku percaya, cinta ini adalah realiti dan keinginan kau bukanlah dari yang gila. Aku tolak fiksyen, kerana pada aku kita adalah objek yang dimuliakan.

Bermula pada detik ini, aku perjudikan segala hak kepunyaan aku untuk memiliki kau dalam apa jua keadaan sekali pun. Ini usaha dan doa aku, pada ketentuan Ilahi yang mengadili.

Ahmad Syukor b. Abd Razak

1 comment: