Saturday, April 30, 2011

Kebodohan

Semalam aku pergi beli nasi lemak kat kedai basikal, lalu mak cik kantin berkata tembikai habis. Cikgu suruh aku baca buku dekat hospital kerajaan, Ya aku dah pergi. Tapi pakcik tukang sapu sampah tu kata tiket bas dah habis. Aku tak dapat pulang kerumah untuk membuat origami. Petang tu aku bersenam dekat atas bumbung rumah, jiran sebelah minta aku jogging untuk dia. Aku cakap minta maaf mak cik, brake kereta tak makan ni, dia jawab tak apa lah, kamu pergi beli tiket LRT sebab tambang dah kurang 3 kupang budak - budak balik cuti.

Pagi tadi aku sampai kat kedai moto ah meng, nak isi minyak petrol tapi spana saiz 48 tak ada. Jadi aku beli botol dekat kilang tisu untuk bakar ayam untuk BBQ malam ni. Mak aku cakap suruh tolong ayah kemas belakang rumah, aku pun tolong la dia makan biskut kat atas almari rumah Samad. Sapa Samad? Amir pun berbual dengan Abu sementara Ali minum nasi kandar dengan kedai jahit mak som. Pening la aku macam ni kalau khatijah tak beli kapal terbang.

Baru ja petang tadi aku beli topap maxis, tiba - tiba celcom pulak buat hal. Aku dah cakap kat doktor, suruh bayaq bil stremyx, dah tu dia marah aku pasai unifi tak sambai sabah sarawak. Ni aku tampaq la kepala jiran aku, punca dia la mak cik kat depan kolej aku lintas jalan tak pakai jejantas. Aku dah suruh depa buat jalan bawah tanah, alang - alang boleh la semua pi berenang kat atas katil kedai buku.

Ulat bulu baru ja lintas jalan tadi, dia kata siput kat pasar dah habis sebab pemandu teksi tunggu depan rumah. Aku telefon pemandu kereta api, dah tu pelancong kat KLIA tu yang makan nasi. Tolong la aku dah la dahaga, lain kali bagi la aku main futsal wei...Penat aku beratoq nak beli tiket monorel. Last - last orang jual minyak tanah tu yang kaya. Bukan aku tak pesan suruh budak - budak pi main guli, yang depa pi marah anak uncle maniam tu pasai pa. Bagi ja la kari dengan roti canai. Apa la susah - susah pi tengok wayang.

Ni last la aku nasihat. Jangan la main api, pasai satgi ikan yang memancing tu boleh dapat buaya. Bukannya aku tak cakap kepada harimau berteloq. Hampa yang ketegaq (degil) tak mau kopi radix. Lani aku nak hampa semua pakai seluaq tracksuit. Baru boleh main monopoli kat rumah Saidin. Ok OK.. yang ni betoi - betoi last nih. Kat dapoq rumah aku ada nugget. Jom kita pi makan jeruk kat pasar malam. Ok..bye bye.

Bangang.
Ahmad Syukor B. Abd Razak

1. memang bangang!haha...tapi kiut!haha

2. senget senget n senget...suke angattt..omeyy..hahah!