Thursday, April 28, 2011

Salah Dan Silap

Aku telah mengakibatkan kelukaan hati seorang insan yang pernah membantu aku dalam kesusahan. Ya, aku sengaja berbuat demikian. Kerana dia perlu ada hidup dia sendiri dan aku perlu selesaikan tanggungjawab aku antara aku dan dia*

Panggilan telefon yang terlepas, salah masa ketika dia menghubungi aku. Kadang - kadang aku sedang nyenyak tidur, kadang - kadang aku dalam kelas dan kadang - kadang aku sibuk tentang sesuatu. Namun semua itu tidak aku jadikan alasan kerana aku akan menghubunginya semula.

Aku tak mampu cerita panjang, cuma aku ingin nyatakan aku telah buat salah dan silap kepadanya. Tentang pertolongan yang dia hulurkan kepada aku itu telah aku ucapkan terima kasih tapi tentang kesalahan aku kepadanya. Sekeras - kerasnya aku cakap pada dia aku tidak akan meminta maaf kerana aku ingin dia membenci aku. Kerana aku bukanlah sepertia yang dia fikirkan. Aku lebih teruk dari apa yang aku tunjuk. Jahanam*

Aku kejam, ya dan memang. Sesungguhnya aku tak layak untuk diberi layanan istimewa dan belas kasihan mahupun kawan - kawan. Aku akui bahawa sikap aku akan menghancurkan hidup aku. Buat masa ini aku akan kekalkan dengan jawapan aku tapi setelah aku selesaikan tanggungjawab aku terhadap dia. maka akan aku suarakan penyesalan aku pada dia. Kerana aku fikir, pada waktu akan datang, akan lebih sempurna jika aku menyesal kepadanya.

Sebab lain, aku tak dapat nyatakan. Kerana ia benar - benar peribadi kepada kedua - dua pihak.

Yang tak berperasaan,
Ahmad Syukor B. Abd Razak

No comments:

Post a Comment