Saturday, April 16, 2011

Perkenalan Tanpa Sengaja

Secara tidak sengaja aku kenal dengan kenalan baru aku ini melalui talian persahabatan seorang rakan aku di kolej.*

Mungkin kerana sudah biasa dengan kehidupan sosial berbatas di kotaraya
berbekal pula dengan usia remaja separa dewasa jadi kami mampu berbual seperti sudah lama kenal.

Aku pernah rizabkan satu hari suntuk untuk bersiar - siar bersama beliau. Tujuan adalah kerana aku ingin mengenali lebih sebagaimana aku berkawan dengan kenalan aku yang lain. Disebabkan pertemuan pertama yang menyebabkan perkenalan tanpa sengaja kami itu disertai 4 individu, jadi aku rasa tidak sesuai untuk bertanyakan latar belakang.kerana waktu itu perbualan secara berkumpulan.

Dia hebat, berpelajaran tinggi oleh itu aku agak segan dengan dia. Oh ya,esok (18.04.2011) pada jam 11.35 p.m penerbangan dari Malaysia ke Perancis. Kenalan aku ini akan tiba di lapangan terbang pada pukul 6 petang esok. Berita buruknya adalah, aku tak dapat berjumpa dengannya buat kali terakhir..haha..Cuma aku panjatkan doa supaya dia berjaya menghabiskan pelajaran di sana dengan cemerlang.

Atas permintaan*

Dikala bulan melemparkan senyuman manis,
Terimalah dan simpan terus ke hati.
Sabit yang tajam tatkala membayangi gaya langkah permulaan yang baru,
untuk diIqra kan.

Saat - saat yang berlalu,
jika diabaikan
biarlah dengan wang ringgit berjuta - juta
takkan mampu membeli walau sesaat masa yang berlalu.

Jua aku disini,
bibir petah mengeluarkan kata
menyatakan aku bimbang
kerana kau perlukan sesuatu yang terang.

Jika malam yang menyelubungi,
menceritakan sunyi dan sepi,
aku doakan agar,
bintang - bintang terang sentiasa
dengan kerdipan indah
menemani kau dikala muram.

Untuk kenalan tanpa sengaja
dari,
Ahmad Syukor b. Abd Razak

1 comment:

  1. haha. sounds funny. tunggu die balik nt jumpa lagi.ada jodoh tak kemana :)

    ReplyDelete