Sunday, May 22, 2011

Ya, Ini Cerita Cinta

Zaman sekolah yang penuh dengan memori suka dan duka dan satu kecelakaan tentang diri aku yang menyebabkan peristiwa itu menjadi peristiwa paling manis pada hari ini*

Sudah memang menjadi kebetulan apabila waktu muda kita bergaduh dengan seseorang, waktu besar kita akan sangat rapat dengan dia. Tak kira lelaki atau perempuan, tapi memang hakikatnya begini. Kerana aku sudah merasa kedua - duanya sekali.

Sumpah aku tak percaya pada mulanya, aku sendiri terperangkap dengan jalan aku. Perlahan - lahan pintu hati aku dibuka dengan perasaan yang tiada rasa jemu, tiada rasa benci dan tiada rasa hipokrit. Yang ada hanyalah kesabaran, kejujuran, kemanja-an, keikhlasan dan lemah - lembut yang memang melemahkan aku serta jauh terbuang Ahmad Syukor yang keji.
Terima Kasih*

Selepas beberapa tahun aku tidak berhubung dengannya, tiga tahun kemudian aku disapa olehnya di laman sesawang. Dimana aku terkejut kerana pada dahulu aku semenangnya musuh ketatnya. Segala caci maki yang dilafazkan aku lah penerima yang setia. Dan ya, aku memang ikhlas mendengar segala makian itu. Ha Ha Ha.

Tapi hari ini segalanya bertentangan. Aku dan dia sangat rapat. Walaupun tiada apa - apa hubungan atau kata lainnya (bercinta) kami adalah kawan yang sangat rapat. Tapi sangat istimewa. Hah dah nampak macam merapu sebab aku menulis sambil angau.(celaka). Memang sejak kebelakangan ini aku dipengaruhi suara pelik, yang memang akan mempengaruhi juga tindakan aku. Haha. Tak apa, sebab aku hanya akan diganggu apabila berniat jahat. Terus aku jadi seorang yang nerd!

Aku tak mahu cerita banyak. Kerana aku tak perlu menceritakan apa yang terjadi. Cukup sekadar aku seorang sahaj yang merasai segala detik kebahagiaan ini. Ya, Aku sangat bahagia!

Aku yang sangat bahagia,
Ahmad Syukor b. Abdul Razak

3 comments:

  1. tudia tudia abang cukoq jatuh centa lagiiii . wah wah :D

    ReplyDelete
  2. sudah banyak penulisan kau. perlu masa untuk membaca

    -adila

    ReplyDelete
  3. so sweet..ikhlas jer...

    DQ...

    ReplyDelete